REYN

associatesTitle

SMJERNICE ZA ODGOJNO OBRAZOVNE POLITIKE VEZANE UZ RAZVIJANJE KOMPETENCIJA RAVNATELJA ZA INKLUZIVNO VOĐENJE ŠKOLA

Dokument 'Policy Road Map' odnosno 'Smjernice za odgojno obrazovne politike vezane uz razvijanje kompetencija ravnatelja za inkluzivno vođenje škola' nastao je s ciljem davanja preporuka i mogućih aktivnosti za osnaživanje školskog vodstva u smjeru stvaranja inkluzivne školske kulture u Republici Hrvatskoj.

Analizom znanstvene i stručne literature uviđa se da su škole širom svijeta sve više svjesne različitih demografskih i drugih obilježja učenika (primjerice, onih koji dolaze iz različitih socio-ekonomskih, kulturnih, etničkih, jezičnih okruženja, učenika s teškoćama i dr.) iz kojih proizlaze različite potrebe: potrebe za specifičnim pristupima učenju i poučavanju, ali i specifičnim pristupima u okviru drugih djelatnosti i usluga škole (prehrana, skrb, sigurnost, njega i sl.).

Kroz dokumente koji usmjeravaju razvoj odgojno-obrazovnih politika sve više se zagovara potreba uvažavanja inkluzivne dimenzije obrazovanja, pri čemu se naglašava njegovanje vrijednosti povećanja participacije svih kako u društvenim, tako i u obrazovnim procesima, istovremeno smanjujući njihov rizik od isključenosti i diskriminacije (Donnelly, Turner-Cmuchal i Óskarsdóttir, 2018; OECD, 2021.).