REYN
Romska djeca u Hrvatskoj odrastaju u okruženju u kojem se uz njihov identitet, jezik kojim govore, i uz činjenicu da često žive u siromašnim obiteljima, veže niz stereotipa i predrasuda. Te stereotipe i predrasude, bilo da su ih usvojili kod kuće, u lokalnoj zajednici u kojoj žive, a ponekad i u odgojno-obrazovnim institucijama, usvajaju i njihovi kolege i kolegice u razredima. Sve to, uz niz drugih nepovoljnih okolnosti, negativno utječe na odgojnoobrazovna postignuća romske djece pa je uvođenje multikulturalnog obrazovanja i obrazovanja za društvenu pravdu u tim razredima neophodno.
Međutim, u svim razredima u kojima djeca uočavaju međusobne razlike, a to je sigurno u svakom razredu u Republici Hrvatskoj, isto je tako neophodno poticati razvoj pozitivnih osjećaja u odnosu na vlastite višestruke identitete te međusobno poštivanje različitosti. Ovaj priručnik svim učiteljima i učiteljicama daje i neke odgovore kako to učiniti u vlastitom razredu.
U ovom priručniku učiteljice i učitelji imat će priliku propitati vlastitu osjetljivost za probleme s kojima se tijekom osnovnoškolskog obrazovanja susreću ona djeca i obitelji koji se ističu po svojoj različitosti. Učitelji će imati priliku kritički propitati promoviraju li možda i oni u svojim institucijama umjesto različitosti jednoličnost i asimilaciju bez obzira na potrebe svakog djeteta. Također, razmatraju se različite ideje za primjenu materijala i strategija koje će u učionici odražavati različitost koja postoji u razredu, lokalnoj zajednici i svijetu u kojem djeca žive.
Vodič za primjenu multikulturalnog obrazovanja u osnovnim školama "Vidiš li me?" razvijen je u suradnji POU Korak po korak i UNDP-a u sklopu projekta "Platforma za uključivanje Roma u Međimurskoj županiji", na temelju iskustava dvadeset i osmero odgojno-obrazovnih djelatnika osnovne škole Kuršanec koji su kroz spomenuti projekt bili uključeni u edukaciju o obrazovanju za društvenu pravdu.