REYN
Dijelimo alat koji može biti dobra polazišna točka za planiranje unapređenja djelovanja odgojno-obrazovnih ustanova, i to u nekoliko područja relevantnih za integraciju djece migranata.???? Socijalna uključivost ponovno je aktualna tema, nažalost inicirana iznenadnim i neodgodivim situacijama u svijetu. Ona podrazumijeva uvažavanje različitosti svakog pojedinca i neodvojiva je od interkulturalnog okruženja, nužnog za osjećaj dobrodošlice.
Kako bi djeci omogućili uključivanje u odgojno-obrazovni sustav na najvišoj razini, tim škola i vrtića treba poznavati odgovarajuće zakonske regulative te djelovati na način da, primjenjujući spomenuto postupno svladavaju prepreke za učenje, sudjelovanje i postizanje uspjeha i razvoj sve djece. Potporu u integraciji treba tražiti i u lokalnoj zajednici i društvu. Strategije učenja drugog jezika trebalo bi koristiti u svakodnevnom govoru, a održavanje mentalnog zdravlja djece staviti kao prioritet, ne zaboravljajući pri tom na obitelj djeteta kao najboljeg partnera.
S vama dijelimo alat za samoprocjenu socijalne uključivosti škola i vrtića koji provode inkluziju (integraciju) djece migranata. Svrha alata je mogućnost kontinuiranog i sustavnog praćenja, analize i planiranja socijalne uključenosti migranata i druge djece iz ranjivih skupina u vrtiće i škole.
Alat možete preuzeti ovdje.