REYN

associatesTitle

SVJETSKI DAN MEĐUNARODNOG JEZIKA

21.02. Dan materinjeg jezika ❤

Učitelji/ce i odgajatelji/ce, koliko često se nalazite u situaciji da u vaš razred ili skupinu dođe dijete inojezičar? Koji je najbolji način rada u tom slučaju? Forsirati učenje hrvatskog, pustiti da glavni jezik djeteta bude materinji ili postepeno pružati podršku u učenju hrvatskog?

Jedno Stanfordsko istraživanje (2015.) trajalo je 12 godina i obuhvatilo je čak 40 tisuća učenika, a donijelo je zaključak da su učenici koji su imali priliku učiti na svom prvom (materinjem) jeziku i na jeziku područja u kojem žive s vremenom bili akademski i razvojno uspješniji od učenika koji su učili samo i na jeziku govornog područja. Kada je moguće, ulažite, učite i djelujte na principu dvojezičnosti, budite strpljivi i gledajte dugoročno. Materinji odnosno prvi jezik djeteta čini veliki dio njegova identiteta; važno je njegovati ga i prihvatiti dijete u njegovoj cijelosti. Pružiti jednaku šansu svakom djetetu znači stvoriti jednake mogućnosti za uspjeh.

Želimo vam sretan dan materinjeg jezika! Slavimo ga još od 2000. godine zahvaljujući UNESCOu koji je odlučio zabilježiti ovaj poseban dan, ali ipak, često zaboravljamo na njegovu važnost.